fbpx

Десять порад, які допоможуть малому бізнесу бути готовими до форс-мажорних обставин. 

Десять порад, які допоможуть малому бізнесу бути готовими до форс-мажорних обставин. 

Що ви робитиме, якщо одного дня ваш бізнес раптово стане жертвою атаки програми-вимагача? Або у вашому регіоні станеться стихійне лихо на кшталт урагану чи землетрусу? Неприємні сюрпризи, на жаль, трапляються частіше, ніж ми думаємо, а малий бізнес може постраждати особливо сильно.  

Малі бізнеси є основою багатьох економік: вони створюють нові робочі місця, розвивають місцеві громади, впроваджують інновації. Але, разом з тим, є найбільш вразливими через нестабільність ринку, обмежені бюджети та несподівані негаразди.  

Статистика свідчить, що 60% малих бізнесів згортають діяльність протягом 6 місяців після вдалої кібератаки. Щоб допомогти вам підготуватися до неприємних сюрпризів, ми зібрали кілька дієвих порад, які допоможуть малим бізнесам триматися на плаву у будь-якій (або майже будь-якій) ситуації. 

Порада 1. Розробіть план дій на випадок непередбачених ситуацій. 

Одним із найважливіших кроків у підготовці до форс-мажорних обставин є створення плану на випадок надзвичайних ситуацій. План на випадок надзвичайних ситуацій — це набір процедур, які допомагають компанії відповідно реагувати на форс-мажорні обставини, зокрема стихійні лиха, перебої в ланцюзі поставок або несподівані фінансові кризи.

План повинен окреслювати кроки, яких компанія вживатиме у разі певної надзвичайної ситуації, містити опис ролей і зони відповідальності співробітників, сценарії спілкування з клієнтами та партнерами.  

Порада 2. Подбайте про відповідне страхове покриття 

Страхування є обов’язковим для малого бізнесу. Це захист на випадок несподіванок та гарантія відшкодування потенційних втрат. Подбайте про те, щоб страхове покриття розповсюджувалося на: 

  • відповідальність перед третіми особами; 
  • відшкодування майнової шкоди; 
  • відшкодування вимушених простоїв у бізнесі; 
  • відшкодування витрат, пов’язаних із витоками даних. 

Страхування від вимушених простоїв у бізнесі є надзвичайно важливим: воно допомагає покрити недоотриманий прибуток або витрати на підтримання життєдіяльності компанії в період простою. Одним із нових типів полісів є страхування від кіберзагроз, яке покриває витрати на відновлення після вдалої кібератаки та можливі судові позови.  

Порада 3. Диверсифікуйте джерела отримання прибутку 

Малі бізнеси, які покладаються лише на один продукт чи послугу, ризикують значніше. Форс-мажорні обставини, приміром, брак сировини, можуть значно їм зашкодити. Диверсифікація джерел доходу допоможе зменшити цей ризик. При цьому не йдеться про зовсім іншу сферу діяльності. Приміром, ресторан може пропонувати послуги кейтерингу, а виробник одягу продавати свої товари не лише у фізичному магазині, але й онлайн. 

Порада 4. Розбудовуйте міцні стосунки з постачальниками 

Малі бізнеси повинні дбати про безперервний надійний ланцюг постачання, особливо, якщо компанія співпрацює лише з одним постачальником сировини. Обов’язково розбудовуйте міцні стосунки з вашим контрагентом та майте запасні варіанти на випадок непередбачуваних обставин.  

Порада 5. Накопичуйте готівковий резерв 

Невеликим компаніям рекомендовано мати готівковий резерв принаймні у розмірі 6-місячних витрат компанії. У випадку несподіваних обставин ці грошові резерви допоможуть залишитися на плаву або покрити непередбачувані витрати.  

Порада 6. Користайтеся аутсорсингом 

Робити всі задачі власними силами – це ненадійна стратегія. Наприклад, якщо ключовий гравець вашої ІТ команди раптово звільниться, або не зможе виконувати свої обов’язки, компанія ризикує зіштовхнутися з серйозними проблемами, в тому числі у царині кібербезпеки.

Оберіть надійного ІТ сервіс провайдера та віддайте частину задач на аутсорс. Принаймні так ви зможете гарантувати безперебійну роботу ваших мереж. 

Порада 7. Постійно тримайте руку на пульсі фінансового стану вашої компанії 

Власники малого бізнесу повинні регулярно перевіряти фінансові потоки для того, щоб мати можливість ідентифікувати проблеми на ранніх стадіях. Фінансовий контроль включає зокрема: 

  • контроль доходів та витрат; 
  • створення та аналіз фінансової звітності; 
  • регулярні консультації з фінансовим радником. 

Порада 8. Інвестуйте в технології 

Інвестиції в технології можуть допомогти малому бізнесу запобігти виникненню потенційних проблем. Наприклад, міграція у хмару допомагає зберегти дані компанії та доступ до критичних бізнес додатків у разі стихійного лиха або кібератаки. Впровадження новітніх технологій допомагає бізнесам автоматизувати процеси, знизити ризик помилок та підвищити продуктивність.  

Порада 9. Проведіть навчання для співробітників щодо дій у разі настання надзвичайних ситуацій 

Малі бізнеси повинні навчити своїх працівників послідовності дій у надзвичайних ситуаціях, зокрема, кібератаках, різноманітних стихійних лихах та інших надзвичайних ситуаціях. Компанія повинна мати план дій на випадок настання форс-мажорних обставин, до якого матимуть доступ усі члени команди. 

Порада 10: Актуалізуйте знання нормативних вимог 

Як керівник бізнесу, ви повинні бути в курсі актуальних нормативних вимог. Саме так ви зможете переконатися, що ваша діяльність повністю відповідає галузевим правилам та чинному законодавству. Навіть ненавмисне недотримання вимог може призвести до штрафів, судових проваджень та зашкодити репутації вашого бізнесу. 

Отже, малі бізнеси стикаються з багатьма ризиками, але наведені вище поради допоможуть мінімізувати найсуттєвіші з них. 

Хочете підвищити готовність до форс-мажорних обставин? Ми можемо допомогти. Зверніться до нас по безкоштовну консультацію! 

Виникли питання?

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

БЛОГ

Останні статті