IaaS, PaaS та SaaS: три моделі хмарних послуг
Більшість сучасних компаній та організацій обирають перехід до хмари заради більшої гнучкості та підвищення конкурентоспроможності бізнесу. Якщо ви замислюєтесь над використанням хмарних рішень у вашій компанії, вам потрібно розуміти три ключові абревіатури: SaaS (програмне забезпечення, як послуга), PaaS (платформа, як послуга) та IaaS (інфраструктура, як послуга). Давайте з’ясуємо у чому різниця між цими моделями та які переваги й недоліки властиві кожній з них.
1. Програмне забезпечення як послуга (SaaS або Software-as-a-Service)
Це модель, завдяки якій кінцеві користувачі через Інтернет отримують доступ до програмного забезпечення, розробленого провайдером. Більшість додатків SaaS працюють безпосередньо через веб-браузер клієнта й тому не вимагають завантаження та встановлення. Отже, суттєва перевага цієї моделі – це заощадження часу на встановлення, підтримку та оновлення програмного забезпечення. Прикладами моделі SaaS або Програмного забезпечення, як послуги можуть бути Google Apps, ZenDesk, Hubspot, SalesForce, Dropbox, WebEx, Cisco.
2. Платформа як сервіс (PaaS або Platform-as-a-Service)
Наразі є найпопулярнішою моделлю на ринку, яка використовується у понад 35% робочих процесів усіх компаній. За цієї моделі провайдер надає розробникам фреймворк, на основі якого вони можуть створювати кастомізовані додатки. Провайдер контролює сервери, системи зберігання даних та мережі, тоді як розробники працюють з програмами та підтримують їх. Приклади PaaS: AWS Elastic Beanstalk, OpenShift, Magento Commerce Cloud, Heroku, Google App Engine.
3. Інфраструктура як сервіс (IaaS або Infrastructure-as-a-Service)
Надає користувачам доступ до віртуальних серверів з певною обчислювальною потужністю. Це дозволяє заощадити на капітальних вкладеннях в фізичну інфраструктуру, але вимагає контролю за управління програмами, зберіганням даних, часом роботи тощо. Приклади IaaS: DigitalOcean, Linode, Rackspace, веб-служби Amazon (AWS), Microsoft Azure, Google Compute Engine (GCE).
Кожна з описаних моделей має певні особливості, специфіку та функціонал, тому ви можете вибрати одну з них, або комбінувати використання усіх трьох: в залежності від масштабу та потреб вашого бізнесу. Але, який варіант ви б не обрали, хмара – це майбутнє технологій та бізнесу.
Klik Ukraine Support допоможе здійснити перехід у хмару без зайвих ускладнень та додаткових витрат. Дізнайтесь більше про наші послуги ТУТ.
БЛОГ
Останні статті
-
Шість застарілих технологічних інструментів, які вже не варто використовувати.
-
З якою періодичністю потрібно проводити тренінги з кібербезпеки для співробітників?
-
Як використання методу SLAM допомагає у виявленні спроб фішингу.
-
Ознаки того, що ваш комп’ютер може бути заражений шкідливим програмним забезпеченням
-
ТОП-5 атак на мобільні пристрої, на які вам потрібно звернути увагу.
-
ТОП-5 помилок в кібербезпеці, через які ваші дані наражаються на небезпеку.
-
PPC-кампанії для сегменту B2B: поради щодо ефективної лідогенерації.
-
Як знайти ІТ сервіс провайдера для малого та середнього бізнесу?
-
Блог Артура: Кібератаки на державному рівні. Як захиститися.
-
5 найкращих програм для захисту малого бізнесу від кіберзагроз у 2025 році
-
Технологічні тренди 2025 року, які зроблять революцію в галузі медицини