Хакери атакують малі бізнеси втричі частіше за великі.
Чи відчували ви себе більш захищеними від кібератак лише тому, що ви – власник малого бізнесу? Можливо, ви вважаєте, що у вас немає нічого цікавого для хакерів? Або сумніваєтесь, чи вони взагалі знають про існування вашої невеликої компанії?
Що ж, тоді свіжий звіт компанії з кібербезпеки Barracuda Networks вас розчарує. Аналіз мільйонів електронних листів у тисячах організацій довів, що малим бізнесам варто ставитися до питань кібербезпеки дуже серйозно. Чому так? Співробітники невеликих компаній мали справу зі спробами атак з використанням методів соціальної інженерії на 350% частіше, ніж їхні колеги з великих корпорацій. Що мається на увазі під терміном «малий бізнес»? Це компанії, в яких працює менше ніж 100 осіб.
Чому малі компанії частіше потрапляють під приціл хакерів?
Існує чимало причин, чому малі бізнеси видаються хакерам легкою здобиччю, зокрема:
Малі компанії витрачають менше ресурсів на кібербезпеку.
Керівникам малих бізнесів часто доводиться чимось жертвувати під час розподілу витрат. Навіть якщо їм відомо про значення кібербезпеки, вони можуть не ставити її на перше місце у списку першочергових пріоритетів. Коли кошти закінчуються, витрати на кібербезпеку переміщуються на наступний місяць. Крім того, власники невеликих компаній не витрачають на протидію хакерам стільки, скільки варто було би. Вони вважають, що одна лише антивірусна програма може повністю задовольнити потреби організації. Але з поширенням хмарних технологій, антивірусні програми захищають лише один шар. Як щодо інших? Хакери чудово усвідомлюють все це, і вважають малий бізнес легкою здобиччю: вони можуть докласти набагато менше зусиль, ніж знадобилося б для атаки великої корпорації, та все одно отримати викуп.
Кожен бізнес має інформацію, яка цікавить хакерів.
Будь-який бізнес, навіть найменший магазин, в якому працює одна особа, володіє інформацією, на яку полюють хакери. Це номери кредитних карток, електронна пошта клієнтів, їх ідентифікаційні номери тощо. Такі дані хакери можуть швидко та вигідно продати у Dark Web для подальшого використання іншими злодіями.
Ось лише кілька прикладів інформації, на яку полюють кіберзлочинці:
- Дані про клієнтів
- Дані про співробітників
- Інформація про банківські рахунки
- Адреси електронної пошти та паролі
- Дані кредитних карток
Малі бізнеси можуть бути «точкою входу» в більші компанії
Якщо хакер успішно отримує доступ до мереж малого бізнесу, він може атакувати «велику здобич»: чимало невеликих компаній надають послуги крупним бізнесам. Наприклад, послуги цифрового маркетингу, бухгалтерського обліку, веб-дизайну тощо. Відповідно, вони мають доступ до внутрішніх систем своїх B2B клієнтів, а отже – завдяки зламу однієї ланки такого ланцюжка, кіберзлочинці отримують доступ до інших. Можливо, це не було їхньою метою, але в зоні ризики опиняються кілька компаній замість однієї.
Малі бізнеси найчастіше не готові до атак з використанням програм-вимагачів
Атаки з використанням програм-вимагачів – один із напрямів кібератак, який зростає найшвидше. Протягом 2022 року понад 70% опитаних організацій зазнали атак такого типу. Також зростає відсоток жертв, які погоджуються сплатити хакерам викуп. В середньому 63% атакованих бізнесів платять зловмисникам гроші за відновлення доступу до власних даних та мереж. Навіть якщо хакери не розраховують отримати від малого бізнесу настільки великий викуп, як від крупних компаній, вони надолужують згаяне більшою кількістю жертв. Чим більше компаній сплачує викуп, тим більше хакерів беруться до справи, а з чого починають новачки на злочинному шляху? Звичайно, з малих компаній, які є найменш захищеними.
Співробітники малих компаній часто не проходять відповідних тренінгів з кібербезпеки
Ще одна важлива річ, яка, проте, не посідає перші рядки у переліку пріоритетів власників малих бізнесів – це тренінги з кібербезпеки. Звісно, йдеться про регулярне навчання, а не про одиничні короткі заняття. Часто пріоритети менеджменту невеликих компаній зміщені в бік підвищення продажів або оптимізації операційної діяльності, тому тренінги з розпізнавання фішингу або безпеки паролів практично не проводяться. Це робить корпоративні мережі вразливими до найбільш небезпечного фактору – людської помилки.
У більшості кібератак хакеру потрібна допомога самого користувача – жертви, яка нічого не підозрює. Фішингові електронні листи – це найрозповсюдженіший засіб проникнення до внутрішніх ІТ систем.
Фішинг є причиною понад 80% успішних кібератак
Фішинговий електронний лист у папці “Вхідні” не наробить шкоди, допоки не відкрити його, або вкладений файл, або не перейти за посиланням у листі. Тільки після цього запуститься механізм атаки. Саме тому надзвичайно важливо навчати співробітників виявляти подібні пастки та уникати їх. Тренінги з кібербезпеки не менш важливі, ніж наявність надійного брандмауера чи антивіруса.
Потрібні якісні та доступні рішення з кібербезпеки?
Звертайтесь до нас для отримання експертної консультації. Ми пропонуємо доступні за ціною, надійні рішення для малих бізнесів, які надійно захищатимуть вашу компанію від будь-яких кібератак.
БЛОГ
Останні статті
-
Шість застарілих технологічних інструментів, які вже не варто використовувати.
-
З якою періодичністю потрібно проводити тренінги з кібербезпеки для співробітників?
-
Як використання методу SLAM допомагає у виявленні спроб фішингу.
-
Ознаки того, що ваш комп’ютер може бути заражений шкідливим програмним забезпеченням
-
ТОП-5 атак на мобільні пристрої, на які вам потрібно звернути увагу.
-
ТОП-5 помилок в кібербезпеці, через які ваші дані наражаються на небезпеку.
-
PPC-кампанії для сегменту B2B: поради щодо ефективної лідогенерації.
-
Як знайти ІТ сервіс провайдера для малого та середнього бізнесу?
-
Блог Артура: Кібератаки на державному рівні. Як захиститися.
-
Технологічні тренди 2025 року, які зроблять революцію в галузі медицини
-
Основи безпечного онлайн шопінгу під час розпродажів Black Friday