Переваги та недоліки онлайн шопінгу
Протягом останніх десятиліть Інтернет-магазини перетворилися з незвичної новинки на багатомільярдний бізнес. Купівля товарів та послуг через Інтернет стала звичайною практикою для мільярдів людей у всьому світі. Ця тенденція різко зросла через пандемію Covid-19, але це незначний фактор, який сприяв підвищенню популярності онлайн шопінгу. Спосіб мислення споживачів зазнає суттєвих змін, а з розвитком технологій та орієнтованим на клієнта підходом – застосуванням чат-ботів, віртуальних асистентів, технологій машинного навчання для рекомендації товарів відповідно до індивідуальних вподобань, – онлайн покупки стають все більш комфортними та персоналізованими, словом, схожими на візит до звичайного магазину.
Статистичні данні онлайн шопінгу у світі
У 2021 році понад 2,14 мільярда людей у всьому світі здійснювали онлайн-покупки. За прогнозами, ринок електронної комерції, який наразі оцінюється у 4,891 трильйона доларів США, до 2024 року сягне $6,4 трильйонів.
Споживачі також поступово переходять до мобільної комерції. Наразі понад 50% клієнтів роблять більше покупок з мобільних пристроїв, ніж у магазині. Ось чому наявність зручного мобільного додатка сьогодні є передумовою успішного бізнесу.
Завдяки тому, що більшість онлайн магазинів пропонують безкоштовну доставку товарів або привабливі дисконтні програми, електронна комерція видається безпрограшним варіантом, як для продавців, так і споживачів. Однак навіть цей зручний формат має свої переваги та недоліки.
Основні переваги онлайн шопінгу:
- Зручність та доступність в режимі 24/7/365.
На відміну від звичайних магазинів, онлайн-магазини ніколи не закриваються (за винятком можливих перебоїв у роботі веб-сайтів, але завдяки грамотному вибору ІТ партнера бізнес може мінімізувати ці ризики та уникнути величезних репутаційних та фінансових втрат). Отже, якщо ви раптом вирішите зробити покупки опівночі, не знімаючи піжами, інтернет-магазин надасть вам таку можливість. До того ж вам не потрібно нікуди їхати, вирішувати проблеми паркування, ви зможете заощадити гроші на пальному та ваш дорогоцінний час.
- Кращий користувацький досвід та вищий рівень обслуговування.
З онлайн-шопінгом ви уникаєте багатьох дратівливих речей, зокрема натовпів людей, черг до каси, нав’язливих чи неввічливих продавців тощо. Більше того, асистенти в онлайн магазинах часто проходять більш поглиблені тренінги, ніж їх колеги у фізичних магазинах. На додачу, ви можете детально вивчити відгуки інших покупців перед тим, як обрати продукт або послугу.
- Можливість заощадити та велике розмаїття спеціальних пропозицій.
Більшість інтернет магазинів пропонують товари за значно нижчими цінами, ніж їх офлайн конкуренти, адже вони заощаджують на накладних витратах таких, як оренда приміщення, заробітна плата, комунальні послуги тощо. Купуючи в Інтернеті ви можете легко порівняти ціни та обрати найпривабливішу. Крім того, більшість продавців мають спеціальні пропозиції, купони та знижки для онлайн-покупців. Завдяки різним програмам лояльності та безкоштовній доставці ви можете значно оптимізувати свої витрати.
Недоліки онлайн шопінгу:
- Неможливість оглянути товар перед купівлею.
Онлайн-покупці не мають можливості особисто перевірити товар чи приміряти речі, які вони збираються купити. Отже, якщо ви не знайомі з брендом або продуктом, покупка в Інтернеті — це свого роду лотерея.
- Кібер ризики та ймовірність шахрайства.
Роблячи покупки в Інтернеті, ви наражаєте себе на різноманітні кібер ризики, зокрема шахрайство з кредитними картками, фішинг, крадіжку особистих даних, підроблені продукти, фіктивні веб-сайти тощо. Пам’ятайте, що виконувати платіжні операції під час незахищеного підключення до Інтернету, наприклад, використовуючи громадську відкриту мережу Wi-Fi, це – величезний ризик!
- Затримки та інші проблеми з доставкою.
Навіть найкращі сервіси доставки та інтернет-магазини з чудовою репутацією не можуть 100% гарантувати те, що ви отримаєте замовлення вчасно та без ушкоджень. Покупки можуть бути загублені, доставлені за невірною адресою, деколи навіть викрадені. Нажаль, подібні неприємності трапляються частіше, ніж нам здається.
Щоб зменшити ймовірність неприємних сюрпризів та зробити ваш онлайн шопінг ефективним, перед здійснення покупки зробіть наступне:
- Переконайтеся, що веб-сайт або додаток продавця дбає про захист ваших персональних даних та має положення про конфіденційність особистої інформації клієнтів.
- Перегляньте відгуки інших покупців та зробіть висновки про ділову репутацію та надійність продавця.
- Уважно прочитайте умови повернення товарів та коштів, та переконайтеся, що ви їх повністю зрозуміли.
БЛОГ
Останні статті
-
Шість застарілих технологічних інструментів, які вже не варто використовувати.
-
З якою періодичністю потрібно проводити тренінги з кібербезпеки для співробітників?
-
Як використання методу SLAM допомагає у виявленні спроб фішингу.
-
Ознаки того, що ваш комп’ютер може бути заражений шкідливим програмним забезпеченням
-
ТОП-5 атак на мобільні пристрої, на які вам потрібно звернути увагу.
-
ТОП-5 помилок в кібербезпеці, через які ваші дані наражаються на небезпеку.
-
PPC-кампанії для сегменту B2B: поради щодо ефективної лідогенерації.
-
Як знайти ІТ сервіс провайдера для малого та середнього бізнесу?
-
Блог Артура: Кібератаки на державному рівні. Як захиститися.
-
Сканування Dark Web: як виявити викрадення інформації, поки нею не скористалися хакери.
-
Як компанії протидіють витокам даних до Темної мережі: реальні історії відомих гравців ринку.
-
Моніторинг Dark Web: плюси та мінуси для стратегії кібербезпеки вашого бізнесу.